Zdravá svačinka do pár minut

Přemýšlíte každý večer co si nachystat do práce nebo školy na svačinu? Snažíte se přitom jíst zdravě, bezlepkově nebo omezit mléčné výrobky? Vyzkoušejte chia pudink!

Chia semínka

Chia semínka z rostliny šalvěj hispánská se právem řadí mezi superpotraviny. Obsahují obrovské množství vitaminů a minerálů, vlákniny, omega-3 mastných kyselin a bílkovin. Doporučená denní dávka je 1 – 2 polévkové lžíce semínek.

Pozor!

Na chia semínka by si měli dát pozor lidé s nízkým krevním tlakem a ti, kteří berou léky na ředění krve (warfarin). Také diabetici používající léky regulující hladinu cukru v krvi by konzumaci chia semínek měli konzultovat se svým lékařem. Mohou totiž ovlivňovat působení těchto léků.

DSC_0361

Nákup chia semínek

Jak při nákupu poznat kvalitní chia semínka? Sledujte jejich barvu – pokud jsou v balíčku hnědá semínka, nekupujte je. Hnědá semínka jsou nezralá a mají malou výživovou hodnotu.

Semínka seženete v každé zdravé výživě a už se začínají prodávat i ve velkých obchodních řetězcích v oddělení se zdravou výživou nebo bio potravinami.

Namáčení

Když se před konzumací namočí, mají skvělou hydratační schopnost. Nasají tekutinu a kolem každého semínka se vytvoří gel. Takto namočená ve vodě vydrží v uzavřené sklenici v lednici až týden. Můžete si je postupně dávat do jídla.

Použití:

Namočená chia semínka jsou skvělou náhradou vajec např. při pečení, protože jejich gelovitá konzistence má podobné vlastnosti.

Mají neutrální chuť a jejich použití je všestranné. Dávají se do džusu, na ovesnou kaši, mixují do smoothie nebo sypou na salát. Namočením do rostlinného mléka vznikne skvělý pudink, který můžete vyzkoušet.

Chia pudink

(2 porce)

  • 2 lžíce chia semínek
  • 150 ml rostlinného mléka
  • špetka skořice
  • ovoce podle chuti
  • datlový nebo javorový sirup na oslazení

Do misky nalijeme mléko, osladíme, nasypeme skořici a semínka a necháme odstát. Pokud nechceme použít sladidlo, do mléka nejdříve rozmixujeme zralý banán, který pudink přirozeně osladí.

DSC_0355

Průběžně promícháváme a po několika minutách se vytvoří gel.

DSC_0365

Do sklenice můžeme pudink navrstvit spolu s celým nebo rozmixovaným ovocem, já jsem použila borůvky.

chia-pudink

Pudink je nejlepší připravit už večer a dát do lednice. Semínka tak ještě více nasají tekutinu a změknou. Do práce si ho můžete nosit v menší zavařovací skleničce.

Pro více typů na zdravé vaření si můžete stáhnout můj e-book ZDARMA.

Dobrou chuť!

Monika Ševčíková
Vaření je mojí vášní a díky svým zkušenostem v oblasti rostlinné stravy ráda inspiruji, jak se zamilovat do přírodního jídla, dosáhnout zdravého těla a cítit se skvěle pomocí darů z přírody. Více si o mně můžete přečíst tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *